Zamieszczone przez rrobert
Fabia I w automacie
Zwiń
X
-
Fabia I w automacie
Ostatnio cały czas chodzi mi po głowie samochód z "automatem". Ma to być drugie auto w rodzinie. Najpierw chciałem spełnić marzenie i kupić ładnego w124, ale za zdrowy egzemplarz trzeba położyć min. 15 tyś zł.
Więc postanowiłem że rozsądnie będzie nabyć coś małego w miarę nie bardzo starego. Warunki są dwa:
- klimatyzacja
- klasyczny automat (nie manual elektronicznie sterowany i żadna bezstopniowa)
- cena do 13 000 zł
I okazuje się że wśród 10 latków wybór jest tylko między Fabią I i Clio II. Jako że mamy od 7 lat Octavię I, wybiorę chyba Fabie.
Pytanie do Was, czy mieliście styczność z tym automatem, co to za skrzynia itp.
Przy okazji zobaczcie ten egzemplarz bo chodzi mi po głowie, ale mam do niego 300km i szkoda jechać na marne
-
-
miałem okazję pojeździć fabią I 1.4 (75KM) automat - zatem kilka wrażeń z jazdy:
Jest to, jak kolega zauważył, klasyczny (a nie skrzynia zautomatyzowana) automat. Przekłada się to na bardzo łagodną zmianę biegów (ta którą jeździłem miała 4 przełożenia). Cztery biegi w klasycznym automacie w zasadzie pokrywają się z pięciobiegową skrzynią ręczną (w automacie jedynka jest sporo dłuższa, bo dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu nie da rady zdławić silnika przy ruszaniu).
Do miasta bardzo fajne auto. Przyśpieszenie do 100 to coś w okolicach 17 s. i auto robi wrażenie bardzo, bardzo powolnego ale w zakresie do 80 km/h jest wystarczająco dynamiczne, potem jest już odczuwalnie słabiej (oczywiście przy uwzględnieniu mocy auta, bo spotkałem się z opinią że passat 3,6 jest słabowity na niskich obrotach :-) W trakcie jazdy po mieście nie ma problemu z utrzymaniem się w potoku aut. Denerwujące jest tylko takie "mozolne" rozpędzanie - masz wrażenie że silnik się kręci a auto nie przyśpiesza. Zużycie paliwa w ruchu miejskim Warszawa (dane z kompa pokładowego 8,5/100 - z kilkuset kilometrów, z tym że część poza godzinami szczytu i delikatna jazda bo próba dynamiczniejszej pokazała że nie ma to sensu). Poza miastem i z obciążeniem jest gorzej i nie pomaga tu nawet kick down. W zasadzie jedynym zauważalnym efektem jest wzrost obrotów.
pozdrawiamsotdi
Komentarz
-
-
Miałem przyjemność jeździć fabią 1,4 w automacie z 2 lata temu. Samochód miał wtedy przebieg 150 tys samochód PL od początku bez wpadek. Wszystko pięknie ładnie, do kolizji. Niby nic poważnego bo koleżanka nie wyhamowała brakło może 1-1,5. Hak poszedł w chłodnice, gdyby nie to odjechałby o własnych siłach. Zaczęły się po tym cyrki. Szarpał przy przełożeniach, niekiedy zmieniał biegi w różnych dziwnych sytuacjach. Była w 2 warsztatach w Warszawie i nie dali rady tej usterki usunąć. Słyszałem później że te skrzynie są bardzo wrażliwe na wypadki. Jakby okazało się że miał dzwona, od razu bym rezygnował z zakupu.Wyprzedaż garażowa
Różności od książek przez budowlankę po części moto
https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60
Większość ofert dla OCP do negocjacji :P
Komentarz
-
Komentarz